Det är dumt att säga att "jag lovar".

Åh, jag trodde verkligen att jag skulle skriva dagen efter. Tanken var så. Men jag har faktiskt ganska bra anledning till att jag inte skrev i min blogg i tisdags. Dagen flöt på som vanligt. Jacob var ledig på tisdagen så vi hade en heldag hemma. Tvättade, städade och sånt man gärna passar på att göra när man är två hemma. Mellan städningen och matintag så busade och lekte vi med vårat sköna lilla charmtroll! På tisdagseftermiddagen så åkte vi till byn för att fira farfars födelsedag. Det var många från släkten som kom, så det var trevligt att träffas lite grann. Iris lekte för fullt med kompis Sally. När vi kom hem efter firade av farfar så var Iris väldigt trött.. Utmattad näst intill. Hon hade inte sovit mer än en timme under dagen och det är alldeles för lite för henne. Men det fick vi sota för under natten. Orolig och dålig i magen och en tröstlös flicka resulterade att jag fick mig en kaskadspya över hela mig. Blä!
Men när vi började spåna i varför hon hade spytt insåg vi att hon under två timmar hade fått i sig lite väl mycket mat för hennes lilla kropp. 200 ml välling i bilen i hopp om att hon skulle sova där, en kvällsgröt när hon kom hem och sen en liten klunk välling när hon skulle lägga sig. Magen sa ifrån helt enkelt.  Efter detta så sov hon lugn som en filbunke, utan att vakna under hela natten för mat. Det förstår jag! :)
Så det är därför jag inte höll er uppdaterade under tisdagen!
På återseende. När säger jag inte ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0