Fullspäckad dag

Besöket på vårdcentralen gick väldigt bra. Så nu blir det minsann inte ett syskon på några år.. ;)
Efter att jag kom hem därifrån så gjorde familjen Arvidsson sig i ordning för att åka ut till Leos lekland. När vi anlände där så la sig hela familjen i leklandet där småttingarna hör hemma! Och Iris lekte på för fullt. Efter att ha lekt en lång stund så gick vi och fikade. Iris fick fruktpure och vi smaskade på en chokladboll. Efter lite fika så fortsatte Jacob och Iris att leka för fullt i babylandet. Det var så mysigt att se dem leka tillsammans.. Jag satt under tiden och läste en "föräldrertidning". Tänk vad intresse av tidningar kan variera från år till år.
Efter att ha varit och busat på Leos flera timmar så åkte vi hem för att låta en trött flicka sova lite, hon somnade i princip när vi bakade ut från parkeringen från Leklandet.
När vi kom hem så var det dags för mig att ge mig iväg IGEN! Jag och min klasskamrat Sara var ute och åt en mysig tjejmiddag med massa prat.. Utan barnen.. Få NJUTA av varje tugga av maten. Härligt!
Nu sitter både jag och Jacob i vår helt underbara soffa och bara slappar. Det är väldigt skönt att Iris har börjat somna mycket tidigare nu än vanligt. Det blir mer tid över för oss att prata.. Umgås med varandra. Det är mysigt.
I morgon är det helg. Jacob jobbar tyvärr hela helgen. Både jag och Iris saknar honom så mycket när han har så långa helger! Blir nog en övernattning hos syster Yster i helgen, när Jacob ändå är borta alla dygnets vakna timmar. Trevligare än att sitta själv i en lägenhet hela helgen!
Visst är det en liten flicka vi har, sitter här idag på toalettgolvet och leker med halsband.
!

Kommentarer
Postat av: Hanna Hägglund

kul att du börjat blogga! jag kommer följa er, promise! =)

ha en bra dag!

Kram Hanna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0