Iris har börjat gå, på rikt´!

Idag så har det hänt något stort i familjen Arvidsson liv! Iris har faktiskt på riktigt börjat traska omkring!
I morse vaknade Iris extremt tidigt. Ovanligt tidigt. Men jag tror att hon hade legat i sängen hela natten och tänkt att: I morgon ska det ske, i morgon ska jag börja gå! Det var därför hon var så ivrig att starta sin dag. Meeen.. Så var det inte direkt. Hon lekte på för fullt i en timme och gick sedan och sov en och en halv timme igen. Jag somnade likaså. Jätteskönt. Men jag vaknade dock av smått panik då jag insåg att jag troligtvis kommer att komma riktigt försent till Babysången. Jag matade, klädde henne, bytte blöja, packade lunch och sen packade in henne i bilen. Det blev den lösningen idag, annars hade vi inte hunnit sjunga någonting! När jag väl satt på babysången insåg jag att jag inte hade kammat mig, borstat tänderna, ätit frukost och klätt på mig kläder som jag nog inte har haft på mig på väldigt länge. Härligt gäng att komma till dock. En massa andra mamma eller pappalediga personer som vet exakt hur det kan vara att ha barn. Ibland glömmer man sig själv, eller rakt av inte hinner! Nog om detta.

När vi väl kom hem från babysången så förberedde vi lite mat, sov middag, lekte lite osv. När vi höll på med maten insåg jag att jag hade för lite mjöl så jag och Iris gick över till vår underbara granne Elisabeth för att be om en dl.. Ides verkligen inte åka till affären bara för en sån grej, speciellt när man var just uppe i att göra degen. När vi var i Elisabeths lägenhet började hon bara traska omkring. Jättelånga sträckor. SEN när vi kom över till vår lägenhet så gick Iris omkring lite överallt. Ju senare kvällen blev desto mindre sträckor blev det, men det förhoppningsvis blir det ännu fler promenader i morgon då hon är pigg och utvilad!

Idag har Jacob varit på F21 och haft utbildning. Någon slags krisplan om det skulle hända en katastrof angående flygplan skulle jag tro. Ojdå, Jacob rättade mig. Det hette Haveriövning. Lät väldigt intressant i alla fall!

Jaja, Ska försöka komma ihåg att ta lite kort på Iris i morgon så får ni se hur duktig hon är när hon går!
Tack för idag, slut för idag!



Vårt charmtroll på en höspromenad!


Kommentarer
Postat av: JP

WIIIHOOOOOW!!!! Kul =D Lillprinsessan....va konstigt det måste va att se!!

2010-09-21 @ 22:51:13
Postat av: Sofia

Ge Iris en grattiskram från oss! Kram

2010-09-21 @ 23:12:03
Postat av: Therese

Tiden går fort med dom små.... =) Heja Iris!

2010-09-22 @ 06:12:21
Postat av: Jannice

Hurra!!!! Grattis Iris :) Nu börjar det roliga kram på er!

2010-09-22 @ 07:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0